baggrund

søndag den 4. juni 2017

Daisy stitch

Som mange der følger med på Instagram og sikkert også på Annette Danieldsen Facebook,samt G-uld pigerne , vil vide at der har været et fantastisk fint samarbejde med at strikke Søren Ryge en ny sweater,en ren unika ,strikket fuldstændig efter hans ønsker til en yndlingstrøje.
MEN i samme program viste han også lige en virkelig skøn poncho som Annette havde strikket til hans kone,og selvfølgelig måtte der plages bare en smule om opskrift , men niksen biksen,der kommer ingen opskrift , der lød fra den skønne designer- det ER altså bare to firkanter i daisy stitch .

Så jeg måtte jo på indkøb hos min skønne garndame efter shetlandsuld fra Karen Noe,og så igang med strikkeprøver,først for at lære det famøse mønster,og derefter blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke bare ( indsæt selv stort grin )ville have 2 firkanter,næh nej skal jeg strikke så mange daisy'er vil jeg sørme se om jeg ikke kan ende med en ponchosweater , og som alle rigtige strikkere


trævles der selvfølgelig også op 


og strikkes videre, nu har jeg strikket de to nederste stykker,klar til at sætte sammen og strikke videre rundt,jeg har valgt , også som på Cathrines poncho at lave en del at bagstykket i en kontrastfarve , lidt umuligt på denne tid af dagen at få gode billeder af de rigtige nuancer ,men de kommer når jeg er lidt videre,på en idé der forhåbentlig kan ende med en skøn brugbar ponchosweater til mig,det kræver også udtænkning af ærmerne- dem summer jeg over de næste ca 15cm på for/bagstykke .
Ulden er virkelig skøn at strikke i,og har de smukkeste melerede farver,så det er en fornøjelse at strikke i den,og på pind 5 kan man da heldigvis også se der sker noget .

10 kommentarer:

  1. Selvfølgelig kan du ikke "nøjes" med en simpel poncho! Skønne farver og spændende projekt. Glæder mig til at se mere...
    Daisy stitch er et smukt mønster... er det svært????

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver ihvertfald nødt til at prøve,og nej ikke et svært mønster,når man først lige har strikket nogle pinde,og har husket at lægge mærke til hvordan man forskyder,så det bliver rigtigt , mønster går over 4 pinde

      Slet
  2. Jeg følger med. Lidt af en skam at der ikke kommer en opskrift på ponchoen. Men så håber jeg nu at du vil dele dine erfaringer ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig "bare" to firkanter hun har lavet,jeg noterer ihvertfald flittigt så måske det kan ende med en opskrift :))

      Slet
  3. Tror min bliver to firkanter ;0) glæder mig til at se din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Muligt min også ender med det,men jeg bliver nødt til at prøve dette her først :))

      Slet
  4. Det er jeg spændt på at følge - må indrømme, at jeg er gået glip af historien på Insta. Når jeg læser der, er jeg tilbøjelig til at være meget overfladisk - kun lige se billeder og bladre videre, så jeg aner reelt ikke hvad det er jeg ser. Derfor er det så godt med blogindlæg, hvor det gås mere i dybden. Det ser spændende ud - og både G-uld og AD borger for kvalitet, og spændende materiale og design. Og 'bare' to firkanter klarer du nok ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er jo mega fan af Instagram , men jeg ville jo også gerne have et længere indlæg med mit forsøg,og så er det jo skønt med bloggen til det,jeg ender så med noget andet end de to famøse firkanter,håber jeg,ellers må jeg jo erkende,trævle op og så strikke de to firkanter :))

      Slet
    2. hvordan er det mon gået siden sidst ? ;o)

      Slet
  5. Looking for someone to write a blog about how freelancers would benefit from using our product (www. http://kujx85xzcx.dip.jp http://m7qxy2kcti.dip.jp http://bdxa5i8qlh.dip.jp

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...