baggrund

onsdag den 22. februar 2023

Julen varer lige til påske

 Eller noget i den retning .

For et par år siden lavede jeg en opskrift til en strikket vinterhue til KajBojesen aben i mellemstørrelse 



Den bliver strikket i garn til pind 3,jeg har valgt supersoft lammeuld,fra feks garnudsalg eller Holst garn ,jeg har lavet et diagram , og en enkel opskrift ,som du er velkommen til at bruge,lav alle dem du har lyst til,i alle de farver du kan lide,med og uden motiv ,gå gerne på jagt efter andre motiver ,som feks Henriette https://instagram.com/handmadebyhenriette?igshid=YmMyMTA2M2Y= har gjort ,lav dem som vinterhuer eller nissehuer ,længere eller med ombuk, bare sæt fantasien i sving 


Vinterhue til abe 
Tyndt uldgarn eller lign ,passende til pind 3

Slå 36 masker op,på strømpepinde eller strik magicloop 
Strik 2 omgange rib,1r1v,og strik derefter diagrammet,når du har strikket det,så skal der laves indt 
4m , 2m/sm omg rundt ,strik 1 omg uden indt
3m, 2m/sm omg rundt ,strik 1 omg uden indt 
2m, 2m/sm omg rundt 
1m, 2m/sm omg rundt 
2m/sm omg rundt,bryd garnet,og træk enden gennem maskerne,hæft alle ender,og lav gerne en kvast til toppen 










Rigtig god fornøjelse 



2 kommentarer:

  1. Hej Gitte, Hvor er den fin, den skal jeg vist have lavet til min Kaj Bojesen-abe. Den har kun nissehuer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har planer om en regnbuefarvet hue som den næste

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...