baggrund

torsdag den 30. maj 2019

Traktorgenser

Jeg er lige blevet færdig med en traktorgenser til mit barnebarn ,denne version er strikket på pind 3,så den er tyndere end den fra Sandnes garn,som jeg også har strikket,men den var alt for stor i den øverste del til mit barnebarn ,så denne fra GA Strikkedesign,blev mit næste valg


Jeg valgte - igen igen - den lækre merino fra Knittingforolive , jeg har strikket en del med den,både 1 tråd og 2 tråde- henholdsvis pind 3 eller 4 , garnet er ikke superwash behandlet så det vokser ikke vildt i vask,og holder til brug win win






Mit barnebarn er lige fyldt 1 år,og er ikke blandt de største,så jeg valgte at strikke en størrelse 2 år med en strikkefasthed på 28 i stedet for 27 som i opskrift , og tog cm mål passende til en størrelse midt mellem 1 og 2 år til længder,og som I kan se passer den så fint til ham .



Fuld fart frem

FORBRUG
Jeg købte 3 ngl sennep og 1 ngl grå - jeg havde rester fra tidligere projekter til traktor og den blå bort,forbrug under 1 ngl til traktor og få gram af den blå 
Jeg har brugt 2,5 ngl af bundfarven og 20 gram af den grå.vil man strikke traktoren samme farve som bund, er der rigeligt med de 3 nøgler sennep til str 2 år 
Ribkanter strikket på pind 2,5 og resten på pind 3,knitpro træ 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...