baggrund

mandag den 18. april 2016

Sæt en streg

på et stykke papir eller bruge en app
Hos Ketty hvor hun lige er blevet færdig med den skønneste trøje,sneflokke skriver hun at hun har sat blyantsstreger for at holde tælling på snoningerne,jeg er ved at strikke en sweater i pladegarn



Og her sætter jeg også streger på papir,selv om mønster er helt enkelt ,en lettere omregnet
Ivalo,men det er SÅ træls at skulle strikke baglæns i pladegarn
Jeg har dog en favorit app på min iPad


Men jeg vil jo også gerne multitaske og bruge iPaden til at tjekke blogs og Instagram på samtidig med jeg strikker,eller måske se en film på Netflix ,så er den gode gamle kuglepen og papir altså uundværlig :)) Hvad gør du ????

Jeg startede søndag morgen på sweateren og søndag aften var jeg klar til at strikke ærmer,det går altså hurtigt på pind 6,5 ,det er farven på første billede som er rigtig,grøn og manglende dagslys er en dårlig kombi




12 kommentarer:

  1. Jeg slår også en streg hvis det er nødvendigt. Men klarer mig oftest uden.

    SvarSlet
  2. Enten har jeg en masketæller på strikketøjet eller også bruger jeg papir og pen. Jeg har prøvet op til flere forskellige apps, men det fungere ikke rigtigt for mig

    SvarSlet
  3. Jeg bruger flere firskellige måder afhængigt af hvad der passer mig bedst. Min magnettavle er uundværlig, maskemarkører, jeg sætter snore i til markere f.eks udtagning hver 6. gang, jeg sætter streger... Det virker jo alt sammen det er bare hvad der passer til situationen.

    SvarSlet
  4. Papir og blyant er genialt! Jeg sætter prikker, streger og cirkler på mine mønstre. Tager gerne en kopi, så kan jeg notere uden at ødelægge originalen! Mine sjaler strikker jeg med JKnitHDLite på ipaden, jeg gider ikke sidde med store papirark og post it.

    SvarSlet
  5. Jeg laver ofte et regneark - en række pr pind - og så noterer jeg udtagninger, indtagninger, snoning A eller B, aflukning ærmegab/hals, osv. Printer ud og streger over efterhånden.
    Er især nyttigt til Annette Danielsen opskrifter.

    SvarSlet
  6. Jeg er storforbruger af streger.. Gerne i opskriften så jeg ved hvor jeg er og hvad jeg laver. Enkelt og let. Ser flot ud Gitte :-)

    SvarSlet
  7. Prik, prik, komma, streg. Det fungerer bedst for mig.

    SvarSlet
  8. Jeg sætter streger, syntes også det er lidt hyggeligt. Glæder mig til at se trøjen

    SvarSlet
  9. Jeg har en skøn omgangstæller - men bruger næsten altid papir og kuglepen :-)

    SvarSlet
  10. Åh en fin grøn farve <3
    Jeg skal da have downloadet den der countmeme på telefonen, men kender mig selv godt nok til, at det nok vil blive blyant og papir, som jeg kommer til at bruge alligevel.
    Synes nu altså det er fornuftigt, at du bruger iPad'en til at netflixe med mens du strikker, det er jo dobbelt op på lækker underholdning :-)

    SvarSlet
  11. Ja, de snoninger kan drille, når man tæller omgange, men som oftest klarer jeg mig uden hjælp, jeg tror ikke jeg kan huske at sætte en streg for hver omgang, så hellere se på det man strikker.
    Jeg er fuld af forståelse for dit forrige indlæg. Det er så nemt at blive tændt på en ny opskrift og så komme i gang, for den fase er den mest tillokkende i strikkeriet :-)

    SvarSlet
  12. Hej Gitte . Jeg glemmer at sætte streger og håber jeg tæller rigtigt i snoningerne. Det kan godt sommetider være svært at se, men jeg prøver. Er aldrig rigtigt kommet igang med at bruge Apps

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...