baggrund

torsdag den 10. oktober 2013

En svær eller nem beslutning

tjah egentlig ikke,især ikke efter et venligt ment skub pr mail


igår lagde jeg et ikke helt flatterende billede på min blog,og klagede lidt over jeg ikke havde fået en god rib strikket på den


jeg har helt klart fået samlet for mange masker op,og desværre også strikket ribben på for tykke pinde,selvom jeg faktisk er gået ned i pindestr,måske skulle jeg have haft valgt en af de tyndere kvaliteter til rib som jeg har med i mønstret,nemlig Geilsk tynd uld,i stedet for Karen Noes shetlandsuld,som er lidt grovere i strukturen


Jeg måtte derfor gå den tunge gang til afmonteringsbordet,og uden at tude pille mine kanter op og af


eller ihvertfald næsten,for jeg havde strikket ribben forneden rundt,så den var syet og klippet sammen med mine forkanter,så det kunne ikke pilles op som noget brugbart garn

SÅ nu ser min Starmore sådan her ud


mangler stadig at få taget ribben af forneden på ærmer,tænker de måske godt kan listes af uden at mine ærmer falder fra hinanden :)),ehhhh håber jeg ihvertfald

Kanten forneden kan jo faktisk godt være uden rib,skal i så fald lige dampes lidt da det kan ses der har været samlet masker op i den



Nu går jeg lige i tænkeboks om hvad jeg skal lave af kanter foran-gode råd og ideér modtages meget gerne,strengt taget behøver den jo ikke have rib forneden og i ærmer da den faktisk er lang nok som den er,kant til halsen er så også under overvejelse




28 kommentarer:

  1. Øv da! Men hvis man ikke er tilfreds, kan man lige så godt pille op - men surt er det altså. Håber, at du finder en fin løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det måtte jeg bare erkende jeg ikke blev,og så glæde mig over det ikke var mønstret som skulle pilles op,så var den endt sine dage der :))

      Slet
  2. gisp .... skrig ... :( .... dertil var jeg aldrig kommet kære Gitte ..... synes f... du er sej at trævle op .... håber ikke du opgiver ...
    knus og pøj pøj med nye kanter

    SvarSlet
    Svar
    1. Her i huset opgives ikke,alternativet var en cardigan som ikke ville blive brugt,og det var dog værre end at pille op,men selvfølgelig mega ærgerligt

      Slet
  3. Puh, den der kender jeg alt for godt. Så ærgerligt altså!!! Men faktisk blev jakken meget pænere uden den store rib forneden (hvis det er lov at sige....) Godt du piller op - den er alt for flot til at ikke blive brugt!!!! Held og lykke med det!!!!!!!! Sådan så det ud da jeg var i gang.. http://flowermouse.blogspot.no/2012/03/unraveling-without-scream.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt klart tilladt at sige,den store rib var fordi jeg ville have den lang,og det behøves den faktisk ikke være ,så den laver jeg ikke igen :))

      Slet
  4. Hov, jeg glemte jeg helt mine ideer: Jeg tror at din cardigan vil blive mer harmonisk og mønsteret mere synligt om du strikker samme kant som du har nu nederst (uden den brune) foran og til halskant (du kan strikke dem på rundpinde - send mig en pm om du vil høre hvordan). Skal du have hægter eller knapper? Bruger du små hægter slipper du alt det der med knappehul om du har dobbelt belæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé med den samme kant ,har googlet lidt rundt i mellemtiden,og tror jeg ender med en glatstrikket kant,,jeg tænker du måske mener lidt ala kanter strikket på seyfarth sjaler,der strikkes også rundt og klippes bagefter ??? :),havde tænkt knapper,men hægter er et fint bud,jeg lukker aldrig mine cardigans,så måske lidt spild med knapper

      Slet
  5. Hatte af, det er s....... sejt gået af dig :-) glæder mig til at se hvad du finder på, men glat kant tror jeg nu ikke er så tosset ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det eller bagerst i skabet,det har den dog ikke fortjent,tror også det bliver en glat kant

      Slet
  6. Den er super flot uden rib, tror også en glat kant vil blive godt, glæder mig til at se mere ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den helt sikkert,ville gerne have haft den længere,men kan fint bruge den i den længde den har nu,glat kant er vist det som det ender med

      Slet
  7. Den ble kjempeflott, så flink du er! Happy Knitting!

    SvarSlet
  8. jeg ville nok sætte en rib på igen synes det samler trøjen hvis du forstår hvad jeg mener og så gå længere ned i pindestørrelse....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt hvad du mener, men tror jeg vælger en mønster kant, ellers må jeg jo lave om - igen :))

      Slet
  9. Jeg synes næsten, den er flottere uden rib. Men hvis der skal rib på af hensyn til længden, har du overvejet en anden farve, f.eks. En af de blålige, den ville falde mere ind fremfor at dominere trøjen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den får vist en mønster kant, jeg valgte den karry fordi det var den som var mindst af i trøjen, jeg prøver med en kant magen til forneden, ellers kender jeg jo vejen, værsgo at pille op

      Slet
  10. Godt du gjorde det Gitte, det er en god ide, som flowermouse design foreslår. Glæder mig til at se resultatet, jeg har ikke været hjemme, har først lige set den nu. Kærligst Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke
      Det var jo det eneste rigtige at gøre, det bliver en glatstrikket kant med mønster, tænker også jeg strikker en belægning nederst, så det ikke er så "tyndt", da det er med omgange med kun 1 farve

      Slet
  11. Så flott cardigan du har strikket.
    Det er synd med kantene du har måttet ta av igjen.
    Jeg strikker på kanter foran på en måte jeg lærte av Vivian Høxbro . Det har jeg forklart i en av mine siste innlegg........så prøv gjerne den metoden.
    Du kan enten hekle eller strikke en icord, slik jeg har gjort med min cardigan, som jeg er meget fornøyd med :)
    Lykke til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have,det var vist det eneste rigtige at gøre,jeg har været forbi og se din blog,smart måde at strikke forkanter op på,den gemmer jeg lige :))

      Slet
  12. Uha Gitte, men hvor er du sej , jeg tror også jeg ville undlade ribkanten, håber du finder en god løsning.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja uha Doris,men der var desværre ikke andet at gøre,der bliver strikket glatstrikkede kanter på den i mønster

      Slet
  13. Hold da op, jeg bliver helt svedt ved tanken, men det ser da heldigvis ud til, du har styr på det. Personligt synes jeg faktisk, trøjen er pænere uden ribkanten forneden

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var altså heller ikke helt sjovt, men godt jeg gjorde det, ribkant var helt klart en fejl

      Slet
  14. Hold da op - det var en hurtig beslutning ;) Håber du finder ud af en for dig brugbar løsning. Jeg synes faktisk også den er pænere uden den store rib forneden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare at skynde sig inden modet forsvandt, lidt som at fjerne et stort plaster :)) et hurtigt ryk er bare mindre smertefuldt LOL, nu får den en glatstrikket kant i stedet for

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...