baggrund

mandag den 8. juli 2013

Det tog jo ikke lang tid

at få strikket den lillepige kjole færdig


billeder taget i skumringen igår aftes,efter de sidste ender var hæftede,og den havde fået en let dampning


en picot kant er hæklet rundt på bærestykket,med den samme farve rosa som er brugt på kanten nederst


som også har fået en picot kant.
Jeg syntes det er en rigtig sød model,nemt strikket,så nu vil jeg køre over og aflevere den hos Uldfisken,så den kan komme til at stå i butikken,så kan jeg jo lige gå forbi og gramse på den når jeg er forbi,for den er altså så lækker blød.

22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takker,der er noget mums over at strikke i str nuttet :))

      Slet
  2. Hvor er den sød. Hvilken str. Og hvor fandt du opskriften? Kunne være en fin ting til barnebarnet - fremfor den trøje jeg stadig knokler med. Spændende farvesammensætning du har brugt - er garnet bomuld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så sød,og enkel at strikke,den er i str 0 til 24 mdr,strikket i geilsk uld/bomuld,skulle den strikkes større tror jeg det er forholdsvis enkelt.Opskriften er fra Uldfisken,jeg har ændret i link så du kommer direkte til kjolen som sælges i kit .

      Slet
  3. Det er meget sød og piget model, og geilsk uld/bomuld er et lækkert garn. Godt at se at du stadig behersker strikkepindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blev så lækker blød,og helt klart en super model uha ja, tænk hvis jeg glemte at bruge dem - ikke godt, og der er mere strik på vej til mine pinde

      Slet
  4. Du er godt nok hurtig på strikkepindene. Supersød model til Uldfisken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er jo nærmest sust af mine pinde, den er så fin den kjole :))

      Slet
  5. Den er bare noget af det sødeste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så fin, lige til at spise i de farver, og enkelt mønster

      Slet
  6. Hvor er den sød :-) og hold da op det er gået hurtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så sød, og jeg ved heller ikke lige hvad der skete der? Men det er nu hyggeligt at strikke små fine kjoler :))

      Slet
  7. Den er da helt bedårende. Sikke et sødt mønster.
    Tak for dine fine kommentarer på din blog. Jeg har meldt mig her som fast læser. Du laver nogle skønne ting og har en dejlig blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det,håber du får mod på at prøve igen,jeg var lige forbi dig og blive fast læser,du laver også nogle skønne ting,og så er jeg jo spændt på at høre om næste hækleforsøg :)),og velkommen til som fast læser-det glæder mig

      Slet
  8. Du må da have haft ild i pindene, for det er da gået super stærkt :-) Det er en sød lille kjole med et rigtig fint mønster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var tæt på, men heldigvis smeltede de ikke. Den er rigtig sød den kjole :))

      Slet
  9. Hvor er den fin, du er altså kvik, og der bliver så også strikket på pindene trods alt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gik jo hurtigt med så lille en kjole, og skulle jo nødig glemme at bruge mine pinde, så næste projekt har fundet vej, mere om det senere :))

      Slet
  10. Supersød model og rigtigt sødt med den hæklede picotkant. Kan se at du ikke helt har "glemt" håndstrik - det er dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den ,og nej uha da det ville ikke gå,der er nu noget hyggeligt over at strikke i hånden,maskinen er super til de lidt hurtigere projekter,og hvad man ellers finder på :)),men den gør sig ikke rigtig ved kaffebordet

      Slet
    2. Strikkemaskinen ville også være lidt klodset, at skulle slæbe rundt på og den ville heller ikke kunne være i tasken ;) Fik mig lige et par sjove billeder på nethinden - hi hi

      Slet
    3. Det ville godt nok komme til at være et mas at komme i strikkecafe, den vejer 7-8 kilo, og larmer vist også for meget :))

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...