baggrund

tirsdag den 9. april 2013

FÆÆÆÆRDIG

med min puf


600 gram supersoft uld er strikket op i en fart på min strikkemaskine,hvor er det bare en fed fornemmelse at kunne strikke de større arbejder på maskine,jeg havde altså ikke fået den færdig før i 2020 ellers,nu har jeg brugt en dag på at strikke,en på at sy sammen og så i vaskemaskinen


12 forskellige farver er der brugt,skal jeg lave en mere vil jeg vælge nogle andre farver,disse blev valgt lidt efter opskrift,og så en lidt pænere sammensyning,denne blev hæklet sammen,det kan godt ses efter filtning


Knappen i midten blev til en rest kernelæder,da jeg ikke lige kunne finde knapper som både var store nok og som passede til i farven,det gør det lyse læder-og mon ikke der kommer en kat forbi og giver den lidt patina,skal jo nok ikke regne med at have den for mig selv når den først bliver opdaget


passer helt perfekt i størrelse,det var jeg lidt spændt på,men det gav lidt øvelse i at forsøge at omregne fra håndstrik til maskinstrik,og sørme også øvelse i at tage den med ro,så garnet ikke knækker så let,og så fik jeg det gode råd af Annelise at starte udefra på krydsnøgle-garnet,så gik det bare SÅ meget bedre
Nu vil jeg tænke over hvad næste ´hurtige´projekt skal være,imens jeg strikker lidt kant på sjalet
Snart halvvejs med kant,så det varer ikke længe før jeg kan sætte hak ved at det er færdigt

26 kommentarer:

  1. Godt gået Gitte. De er rigtig flotte. Der er vist noget som du skal lære mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, der er kun en, det er billeder af top og bund, dejligt let øve projekt, sammensyning tager mest tid

      Slet
  2. Hvor er den bare fed..... Uha jeg må snart have noget ferie så jeg kan få lært det med strikkemaskinen.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for den, super nemt begynder projekt, det er sammensyning som tager længst tid,

      Slet
  3. Hold da op hvor er den flot. Ser utrolig dejlig ud at lægge benene på!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så god til benene, dejlig blød og varm uld, så bliver det ikke meget bedre

      Slet
  4. sikken en fed puf, du der har fået lavet på maskinen.

    Ja der er visse ting der bare er skønne at lave på strikkemaskinen mens andre bare skal strikke i hånden.
    Men det er en dejlig fornemmelse at kunne strikke et projekt meget hurtigere end ellers... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bliver et hit den pude, yngste søn har forsøgt om han måtte få den, men Niks det er mors puf, så må jeg lave en til ham, det er så fedt med strikke maskine, vupti så havde jeg jo strikket de store stykker, på pinde var jeg aldrig blevet færdig

      Slet
  5. Den er sej - skønt at kombinere "metoderne" alt efter arbejdet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så sjovt,den maskine skal nok blive et hit til de sjove projekter

      Slet
  6. Hu hej hvor det går med sådan en strikke maskine - skøn puf du har fået lavet

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare lige vupti,så var der en skøn puf til fødderne

      Slet
  7. Hej gitte
    -sikke flot puf du har hurtigstrikket på din maskine,man kan se hvor meget glæde du allerede har af den ; )
    knus karin PR

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bliver jeg så glad for,selv om montering tager tid,så bliver den et hit

      Slet
  8. Hej Gitte
    Super flot puf,du er da kommet godt efter det med maskinen godt gået.
    Sådan en måtte godt være i mit hjem,man da det skal foregå på pindene kommer det nok ikke til at ske,meeen man ku jo overveje.
    Knus Doris

    SvarSlet
  9. Den puf gav god øvelse i at bruge maskinen,den skal normalt strikkes i fritidsgarn på p6,men nu har jeg jo lidt supersoft på lager,så det blev det garn jeg valgte

    SvarSlet
  10. Den ser utrolig dejlig ud. Sådan en står også på min ønskeliste - og man kan vel strikke den i hånden, hvis man er tålmodig nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så lækker,og som min søn sagde,så er det perfekt med ´hullet´,det passer lige så benene ikke falder ned.Den er oprindelig strikket i fritidsgarn på pind 6,så med tålmodighed skal det nok gå :))

      Slet
  11. Den er vel nok smart, god ide.

    SvarSlet
  12. Den er SÅ flot, den puf!!!!

    Og med alle de skønne strikkeprojekter du har foran dig, får du god brug for at smide dig i stolen og smide fødderne op!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lea, jeg får vist brug for flere puffer, når jeg skal igang med mine projekter

      Slet
  13. Fed ide. Man kunne vel ikke lokke nogle data ud af dig - spænding, antal masker, antal rækker og antal firkanter?
    Mvh. Marianne Wittorff

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Send mig en mail, så skal jeg hjælpe dig :))

      Slet
    2. TAk, gerne
      marianne.wittorff@skolekom.dk

      Slet
  14. Også her tusind tak, det var virkelig pænt af dig.
    Mvh. Marianne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...